fredag 12. september 2008

Utvandra Talgjebuar

Ingemund Utrymson og Holmfrid Anundsdatter gifta seg i Talgje kyrkje den 2.juni 1366. Ingemund kom frå Dale på Rennesøy mens Holmfrid var frå Gard på Talgje. Ei av bryllupsgavene denne dagen tilsvarar ein verdi av 20 mill. kr i dagens verdi. Så dei var av rik og høg ætt.
Talgje kyrkje er bygd i år ca 1140 og ligg på øya Talgje i Finnøy Kommune (Rogaland).
Dei fekk seinare ei dotter, Gudrid(Gudridur) f 1370. Ho gifte seg med Vigfus Ivarson og busette seg på Island.
Den 14.oktober 1436 vart dotter deira Margrèt Vigfusdottir f. ca 1410- d.1486 gift med Torvadur Loftsson d.1446 etter ei dramatisk historie. Dei fekk tre døtre som alle vart gifte og førde slekta vidare på Island.
Som guide i Talgje kyrkja har eg ofte fortald denne historia og slutta med: ”Det hadde vore interessant å vita om det fins folk på Island som kan føra slekta si tilbake til Talgje.”
Så då eg var i Brattahlid her i Grønland for ei veke sidan, møtte eg eit islandsk ektepar. Eg kom til å fortelja om Talgje og dette bryllupet i håp om at dei kunne vita noko. I tillegg sende eg ein mail til dei om heile historia. Etter nokre dagar får eg svar. Både Gudjón Kristinsson og Jóna Sveinsdóttir er 19. sleksledd etter Ingemund og Holmfrid!! Islendingar er kjend for å ha orden på slekta bakover.

Ingen kommentarer: